Pozycjonowanie szerokie

Ta metoda pozycjonowania polega na pozycjonowaniu fraz składających się bardzo dużej ilości słów kluczowych, dostosowanych do zawartości całej strony. Pozycjonowanie szerokie w marketingu internetowym jest popularnym działaniem, bo dzięki temu użytkowniki na konkretne zapytanie otrzymuje odpowiedź ściśle dopasowaną do jego potrzeb.

Liczne badania potwierdzają, że pozycjonowanie long tail (czyli pozycjonowanie szerokie) posiada wysoką skuteczność. Około 70 – 80% odwiedziny witryny wytwarzane jest właśnie poprzez niszowe frazy. Spowodowane jest to tym, że użytkownicy szukają informacji poprzez kombinację różnych słów, a nie pojedynczej frazy. Tym samym pozycjonowanie szerokie i wykorzystanie dziesiątek, setek, a nawet tysięcy fraz lub słów kluczowych okazuje się bardziej efektywne niż pozycjonowanie na frazy ogólne. Metoda ta staje się coraz popularniejsza, ze względu na częste stosowanie jej przez użytkowników, ale również ze względu na zmiany algorytmie Google, który korzysta z tzw. wyszukiwania semantycznego.

Ze względu na to, że użytkownicy coraz częściej korzystają z precyzyjnych fraz kluczowych, są one znaczniej częściej w używane niż słowa kluczowe o dużej konkurencyjności i pojedyncze frazy. Ten rodzaj pozycjonowania został stworzony po to by zachęcić użytkowników do odwiedzenia witryny, a co za tym idzie zdobycia nowych wejść na stronę i zbudowanie popularności, ale skutkiem takich działań często jest zbyt szybki wzrost w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dlatego też tak skuteczne jest korzystanie z „długiego ogona” fraz kluczowych, które wprawdzie są hasłami niszowymi, ale jednak bardziej konkretnymi, a co ważne mniej konkurencyjnymi.

Poniższy wykres przedstawia zastosowanie fraz w długim ogonie.

ogon

Z pozycjonowania szerokiego wynikają następujące korzyści:

    • Szybkie osiągnięcie wysokiej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania,
    • Takie pozycjonowanie przynosi szybko widoczne efekty,
    • Stabilna wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania,
    • Dzięki precyzyjnym frazom docierasz do potencjalnych klientów oraz świadomych użytkowników,
    • Generuje większy ruch na stronie, co dodaje jej popularności,
    • Konwersja znacznie się zwiększa, a co za tym idzie rośnie liczba sprzedanych usług oraz produktów.

Dzięki używaniu fraz kluczowych mogą Państwo w łatwy sposób dotrzeć do tzw. świadomego klienta. Świadomy klient jest to użytkownik poszukujący produktu lub usługi, za pomocą frazy składającej się z kilku słów. Jest to osoba która ma jasno sprecyzowane cele, szuka tylko osoby lub firmy która mu to zapewni. Dlatego podejmowanie kompleksowych działań, jak „długi ogon”, znacząco wpływa na liczbę odwiedzin na stronie, wzrasta współczynnik konwersji oraz rosną zyski.

Long tail to bardzo dobry sposób pozycjonowania dla rozbudowanych serwis jak i sklepów internetowych. Dlaczego? Ponieważ pierwszym krokiem do podjęcia takiego pozycjonowania jest szczegółowa analiza do której używamy specjalistycznych narzędzi statycznych, dzięki którym jesteśmy w stanie wybrać najbardziej odpowiednie frazy tworzące długi ogon. Ten rodzaj pozycjonowania wymaga od nas bardzo szczegółowej optymalizacji strony internetowej, aby każdej frazie pojedynczej, która będzie wchodzić w długi ogon, odpowiadała dedykowana podstrona. Należy pamiętać, że strona powinna zawierać wartości content, gdyż roboty analizujące treści w kontekście zapytań użytkowników, a wyszukiwarka wyświetla tylko frazy bezpośrednio powiązane z zapytaniem.

Nasze doświadczenia z wyszukiwaniem szerokim, są bardzo duże i osiągnęliśmy wiele sukcesów w pozycjonowaniu dzięki wypracowanym przez nas technikom. Szczegółowo analizujemy stronę oraz uważnie dobieram frazy kluczowe, co wpływa na sukcesywne pozycjonowanie. Posiadamy liczne osiągnięcia pod kątem długi fraz, które można liczyć w setkach.